ochronamedyczna.pl

Blog tematyczny o zdrowiu, modzie i urodzie

DietaZdrowie

Czym charakteryzuje się dieta kopenhaska?

Czym charakteryzuje się dieta kopenhaska?

Statystyki wskazują, że nawet 58% Polaków cierpi na nadwagę, czyli ich BMI (wskaźnik masy ciała) wynosi powyżej 25. Z tego względu coraz więcej osób decyduje się przejść na dietę i wdrożyć aktywność fizyczną do swojego codziennego życia. Aby schudnąć odpowiedzialnie i trwale, warto poznać diety, które mogą w tym pomóc. Jedną z nich, która charakteryzuje się dużą skutecznością w redukcji masy ciała jest dieta kopenhaska.

Na czym polega dieta kopenhaska?

Dieta kopenhaska należy do diet o bardzo niskiej kaloryczności, na poziomie jedynie 600-800 kcal dziennie. Z tego względu nie może być ona stosowana długotrwale i zbyt często. Zalecany czas jej trwania wynosi dokładnie 13 dni i wiąże się ze wzorowym przestrzeganiem jej zaleceń. Ze względu na jej restrykcyjny charakter dieta kopenhaska powinna być stosowana jedynie przez osoby zdrowe oraz o dużej nadwadze, u których redukcja masy ciała jest koniecznością. Ten rodzaj diety cechuje bowiem wysoka skuteczność – w ciągu niespełna dwóch tygodni można zrzucić nawet 5 do 8 kilogramów. Tak duży spadek powinien jednak być kontrolowany przez lekarza lub dietetyka.

Jakie są zasady diety kopenhaskiej?

Aby dieta kopenhaska była skuteczna, należy przestrzegać jej rygorystycznych zaleceń. W ciągu dnia wolno przyjąć jedynie trzy posiłki, z czego śniadanie należy zjeść pomiędzy 8 a 9 rano, obiad między 12 a 14, a kolację nie później niż o 18. Osoby na diecie kopenhaskiej muszą przestrzegać gotowego jadłospisu i bezwzględnie unikać alkoholu, słodkości oraz produktów zbożowych. W czasie diety należy dbać o dostarczenie minimum 1,5 litra wody mineralnej dziennie. Produkty, na których opiera się jadłospis diety kopenhaskiej to przede wszystkim: czarna kawa z cukrem, jajka, mięso czerwone, ryby, warzywa (m.in. sałata, pomidor, marchew, brokuł) oraz nabiał (m.in. jogurt, twaróg).

Czy dieta kopenhaska jest bezpieczna?

Ze względu na bardzo niską podaż kalorii diety kopenhaskiej nie można powtarzać częściej niż co 3-6 miesięcy. Osoby ją stosujące doświadczyć mogą wahań nastroju, osłabienia oraz efektu jo-jo, czyli szybkiego powrotu do wagi sprzed diety. Warto podkreślić, że krótki czas stosowania diety kopenhaskiej (13 dni) nie prowadzi zwykle do poważnych niedoborów wynikających z monotonii tej diety oraz nie ma długofalowego wpływu na działanie organizmu. Jeśli jednak dana osoba może pozwolić sobie schudnąć powoli, może zdecydować się na bezpieczną i długą dietę, która pozwoli na wdrożenie zdrowych nawyków żywieniowych i stopniową redukcję.

Dieta kopenhaska to alternatywa dla osób, które nie cierpią na poważne schorzenia, a pragną szybko zredukować masę swojego ciała. Warto podkreślić, że wszelkie niepokojące objawy towarzyszące diecie należy zgłaszać swojemu lekarzowi. Pozwoli to na ewentualne modyfikacje i uniknięcie poważnych konsekwencji zdrowotnych.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.